Dones i homes de totes les edats, creients en Jesucrist, obrers, empleats, tècnics de professions diverses, aturats, treballadors en precari, mestresses de casa, jubilats. Volem transformar la societat en favor dels més febles.
L'ACO de Lleida, juntament amb la Delegació de Pastoral Obrera, adreça una pregunta a tots els grups municipals de La Paeria.
Quin és el model de Serveis Socials que proposen per a la ciutat de Lleida, especialment en el que respecta als equipaments per a persones sense llar?
Aquesta acció és un compromís resultat d'una Revisió de Vida que es va desenvolupar en una jornada de formació a partir dels fets de l'anunci dels equipaments municipals anomenats "Hubs" i de la llarga crisi d'accés a l'habitatge. Adjunt a aquesta entrada hi ha l'escrit que enviem al diari Segre i a tots els grups municipals.
El passat dimecres, 6 de maig, Mons. Daniel Palau va rebre al Comitè Diocesà i als consiliaris d’ACO Lleida. Els va acompanyar Mn Pepe Rodado, consiliari general, en nom del Comitè General del moviment i el P. Joan Badia, delegat de Pastoral Obrera, que també és el consiliari diocesà.
Aquesta visita és la primera des de la presa de possessió del Bisbe Daniel, el passat Juliol. La visita es va desenvolupar en un ambient molt familiar i distès.
Com cada any, l’ACO i la Pastoral Obrera de Lleida hem organitzat un acte per a commemorar el Dia de la Dona Treballadora.
En aquesta ocasió hem participat a la missa del vespre de la parròquia de Sant Antoni M. Claret, del barri de Balàfia. Un dels grups d’ACO Lleida són membres de la comunitat parroquial.
Aquest dissabte, 31 de gener, el moviment Acció Catòlica Obrera (ACO) hem celebrat la nostra Jornada Diocesana de Formació a la Parròquia de Sant Antoni Maria Claret.
La família de l’ACO, i de tota l’Església lleidatana, hem acomiadat recentment mossèn Ramon Prat i Pons (Lleida, 18 de desembre 1945- 18 de gener de 2026), un home que, des de la seva Lleida estimada, va saber teixir una complicitat profunda amb els moviments de laïcat compromès de tot Catalunya i més enllà de les nostres fronteres. Per a molts de nosaltres, el Ramon no era només el consiliari, el teòleg o el prevere, sinó el company de camí que posava paraules a la nostra intuïció de Fe enmig del món.
Un any més, la Pastoral Obrera de Lleida hem organitzat una Eucaristia per a celebrar el Primer de Maig, Dia del Treball. En aquesta ocasió, es va realitzar a la Parròquia Sant Antoni Maria Claret, de Balàfia. Com els darrers anys, vam comptar amb la presència de Mons. Salvador Giménez Valls, bisbe diocesà, qui ens va presidir.
ACO Lleida s'ahereix al manifest promogut per diverses agències de l'ONU i algunes ONGs denunciant la greu situacio a Gaza. Exigim el cessament immediat de tota violència i que es puguin atendre sense obstacles les importants necessitats humanitàries de la població. https://manifiestourgenteporgaza.es/
L'assemblea de fi de curs s'ha celebrat a la Parròquia de Santa Tereseta.
Hi hem assistit 16 persones i hem comptat amb l'assistència de Pepe Rodado, consiliari general.
L'assemblea s'ha desenvolupat en un to relaxat. Hem compartir l'estat dels grups, hem aprovat la memòria d'activitats i el calendari del proper curs. També s'ha fet una reflexió interessant sobre la participació de l'ACO en les estructures i assemblees de la diòcesi.
Un any més, la Pastoral Obrera de Lleida ha commemorat el Primer de Maig, dia del Treball. Com de costum, s’ha celebrat una eucaristia. Enguany ha estat a la Parròquia del Carme, presidida per Mons. Salvador Giménez Valls, bisbe de la diòcesi.
S’ha llegit el manifest elaborat pel Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera de Catalunya, titulat “Dignitat en la Fragilitat”, que tracta sobre la necessitat de l’atenció a la gent gran i dependent, així com a les condicions de treball de les persones que en tenen cura.
Alguns anys, durant l'Eucaristia del Primer de maig, recordem alguna persona que hagi estat referent pel món obrer creient de Lleida, aquest any volem fer un petit esment dels CLARETIANS A LLEIDA.
La comunitat claretiana ha estat present a la diòcesi de Lleida des de fa molts anys, 140.
El pare Claret va venir a la nostra ciutat en diverses ocasions, a l'any 1846 va participar en la processó del Corpus. Sembla que va ser a la nostra ciutat que se'l va començar a nomenar Pare Claret.